środa, 11 lutego 2015

PROLOG

-Cholera - powiedziałam do siebie. Było już po północy, a ja stałam przy samochodzie i najwyraźniej zgubiłam kluczyki. Telefon i portwel miałam przy sobie więc postanowiłam znaleźć przystanek i poczekać na nocny autobuslub zadzwonić po taksówke. Odeszła spory kawałek od samochodu, gdy usłyszałam pisk opon i wybuch. Odwróciłam się i zobaczyłam że móje - i jeszcze jakieś - auto stoji w płomieniach. Po chwili dojechał tam jakiś sportowy samochód. Wyszedł z niego jakiś facet. Mineło z 5 minut, gdy spostrzegłam się że cały czas tam stoje i wpatruje się w tego człowieka. Już chciałam odejść gdy usłyszałam
-Ej ty, poczekaj! - to brzmiało jak warknięcie więc od razu się zatrzymałam. Odwróciłam się, a w ON zmierzał w moją strone i ... o cholera, ale on jest przystojny. Brunet, jego oczy były ciemne i miał pełne różowe usta.
-Do samochodu! - chwila co to ma znaczyć?! 

-Że niby co? - spojrzał mi w oczy, a jego były całkiem czarne.
-Powiedziałe, do samochodu! - wykrzyczał tonem nie znoszącym sprzeciwu. Odwrócił się, a ja poszłam za nim. Po chwili jechaliśmy już jego autem, w nieznanym mi kierunku, ale jakoś mnie to nie obchodziło. Chłopak jechał bardzo szybko i nie zwracał na mnie uwagi. Miły co nie? Byłam zmęczona i nie wiem kiedy zasnęłam...

No więc... Piszcie co sądzicie i czy mam pisać. To moje pierwsze takie opowiadanie i proszę o wyrozumiałość za błędy :) Dawajcie opinie :*

19 komentarzy:

  1. Rany mam ten zaszczyt komentować jako pierwsza ^.^
    a więc:
    MOTYWUJĘ CIĘ!!! PIERWSZY ROZDZIAŁ MA SIĘ POJAWIĆ W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM!!!
    kocham cie <3 xx

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny czekam na 1 rozdział ❤️

    OdpowiedzUsuń
  3. Okej, to teraz może ja ;) No więc tak: fajnie zaczęłaś i widać, że masz pomysł. Jednak pamiętaj o szczegółach, bardziej opisuj sytuację i co czuje główna bohaterka. Staraj się unikać powtórzeń i zadbaj o składnię zdania, interpunkcję, ortografię... Wtedy o wiele lepiej się czyta. Zanim dodasz rozdział najpierw go przeczytaj i sama oceń, czy jest okej i czy może jeszcze coś zmienić. No i sprawdzaj, czy nie masz błędów. Bo to też bardzo wpływa na komfort czytania.
    To chyba tyle z mojej strony. Na pewno będę tu często wpadać i zawsze postaram się komentować. Powodzenia ♥
    Zapraszam też do mnie: http://collision-feelings-niall-horan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napewno postaram się zastosować to rad. Ogółem dzięki za opinie i za sam komentarz <3 Napewno wpadne do cb :*

      Usuń
    2. Ooo! Szara! XD Zgadzam się w 100%, ale sama też wystrugam osobny komentarz XD

      Usuń
  4. Czekam z niecierpliwością na 1 rozdział :D <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej :) Podesłano mi link z prośbą o przeczytanie i komentarz, tak więc jestem.
    Od razu mówię, że jestem szczerą osobą i na pewno Cię skrytykuję, ale postaram się, aby była to uzasadniona krytyka. Proszę, nie bierz wszystkiego bardzo do siebie, bo jestem tu, aby pomóc! Dać rady do bycia najlepszym!
    Sama nie uważam się za niewiadomo kogo, ale mam bloga, którego czyta dość sporo (jak na mnie) osób.
    Piszę od ponad roku, więc doświadczenie mam. Siedzę trochę w blogosferze, dlatego chcę ci dać kilka rad :)
    Po pierwsze, staraj się sprawdzać rozdziały. Poprawiaj wszelkie błędy ortograficzne i interpunkcyjne, bo one naprawdę bardzo niszczą estetykę pracy. Z doświadczenia wiem, że są osoby, którym takie błędy rzucają się w oczy i po prostu zniechęcają do czytania. Wyraz 'portwel' aż razi, bo poprawna pisownia to 'portfel'. Tak samo nie kieruj się tylko autokorektą z bloggera, gdzie podkreśla błędy na czerwono, bo na przykłam słowa 'odeszła' on nie podkreśli, pomimo że poprawnie powinno być 'odeszłam'. Autokorekta nie patrzy na kontekst zdania.
    Po drugie, znaki interpunkcyjne. Koniecznie używaj spacji. Tradycyjnie pamiętaj, że przed kropką jej nie dajemy. Z tym jednak nie masz problemu, ale przypominam :)
    Po trzecie, akcja. Opisuj emocje bohaterów, wydarzenia. Rozciągaj to! Dobrze opisane emocje i sytuacja potrafię dosłownie wciągnąć czytelnika. Pozwalają mu na wczucie się w rolę bohaterki, czy bohatera. Ta umiejętność jest kluczem do sukcesu, bo kiedy czytelnik się wciągnie, będzie chciał więcej i więcej. Będzie wracał i nie zapomni o Twoim opowiadaniu.
    Po czwarte, unikaj powtórzeń. Musisz mieć szeroki zakres słownictwa, aby uniknąć powtarzania wyrazów. Czasem możesz to zrobić. Powtórzenia występują również celow, ale wtedy to widać, a kiedy jest to przypadkowe, może irytować.
    Po piąte, zadbaj o wyglad bloga. Radzę Ci złożyć zamówienie na szablon lub coś w tym rodzaju, bo wygląd bloga jest równie ważny, jak jego treść. Pamiętaj, że blog ma zachęcić do rozpoczęcia czytania.
    Po szóste, niech to będzie realistyczne. Staraj się to pisać tak, żeby można w to było uwierzyć. Blogi w stylu- wpadła na niego na ulicy, on ją zwyzywał, ale poszli się ruchać i po tygodniu miała dziecko... Cóż...
    Jeżeli chodzi o sytuację tutaj, to nie chcę uwierzyć, że bez gadania wsiadła do samochodu z zupełnie obcym jej mężczyzną. Normalna dziewczyna próbowałaby się bronić, a tutaj? Uh...
    Rada siódma, tytuł bloga, a jego adres www. Pamiętaj, żeby tytuł bloga był zarówno adresem www. To bardzo ułatwia sprawę w późniejszym szukaniu i tym podobnych. Ja popełniłam ten błąd i przy tytule 'Woman With a Demon', użyłam adresu 'you-are-dead-anyway'.
    Po ósme i chyba ostatnie, ale najważniejsze- fabuła! Z tego co widzę, zaczyna się typowo. Zaczyna się jak pierdyliard innych blogów, jakie w życiu przeczytałam. Pamiętaj, że MUSISZ BYĆ ORYGINALNA! Oryginalność w blogosferze jest najważniejsza, bo nikt nie zwróci uwagi na blog, który jest podobny do dziesiątki innych. Oczywiści możesz się zdecydować na podobną fabułę, ale pamiętaj, że w ten sposób sama podnosisz sobie poprzeczkę. Bo znajdzie się kilka, kilkanaście, albo kilkadziesiąt innych, podobnych blogów, które mogą okazać się lepsze, a wtedy czytelnik będzie wolał czytać tamto.
    Kontynuuj dalej tą fabułę, ale wyprowadź ją w wyjątkowy sposób, dobrze? Nie typowo, w stylu: on będzie ten niebezpieczny, ona niewinna i on się dla niej zmieni.
    STAWIAJ NA ORYGINALNOŚĆ!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część, bo nie zmieściłam się w jednej xd

      To na tyle :) Tak jak mówiłam, chcę tylko pomóc. Przepraszam za błędy, ale jestem na telefonie, a komentarz jest za długi, żebym go teraz sprawdzała :/
      Życzę powodzenia, sukcesu i przede wszystkim wytrwałości.
      Pamiętaj, że czytelników zdobywa się powoli, ciężką pracą. Dlatego nie możesz się poddać!
      Ja większą popularność osiągnęłam dopiero po pół roku. Teraz mam grono oddanych czytelników, 73 obserwatorów, ponad 80.000 wyświetleń i ponad 600 komentarzy.
      To niewiele, zawsze może być lepiej, ale uważam, że jak na rok pisania (a zaczynałam od kompletnego zera, żadnego doświadczenia, nic) to i tak dużo.

      Jeszcze raz powodzenia i zapraszam do mnie :)
      http://you-are-dead-anyway.blogspot.com/

      Usuń
    2. Dziękuje za przydatne rady, których napewno posłucham :) Będę starać się unikać błędów, chociaż musze się przyznać że z ortografią mam problemy. Co do fabuły to moim zdaniem będzie ona oryginalna, ale nie będe nic zdradzać przed czasem. A co do tego że bohateka weszła do samochodu bez gadania, to wyjaśni się w pierwszym rozdziale, powiem tylko żę była w lekkim szoku.
      Dzięki za słowa wsparcia :)

      Usuń
  6. Dostałam link do tego bloga, więc weszłam, żeby przeczytać. Pomysł nie jest głupi, lubię opowiadania z dreszczykiem(jeśli to do takowych się zalicza). Popełniasz jednak wiele błędów, ale od czegoś trzeba zacząć, prawda? Nie przyjmij moich słów jako zniechęcenia, a wręcz przeciwnie. Kiedy ja zaczynałam kilka lat temu, również popełniałam błędy. Rozpoczynamy w końcu od zera. Jeśli mogłabym zaproponować Ci pomoc, to na tej stronie: http://betowanie.blogspot.com z pewnością znajdziesz betę, która podejmie się zadania zaprowadzania poprawek :)
    Powodzenie w pisaniu! Życzę mnóstwa weny i pomysłów, bo często z tym krucho :3
    Pozdrawiam, Andromeda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję także zrobić zakładkę z bohaterami ;)

      Usuń
    2. Dziękuje za rady. Właśnie tak, zaczynam od zera i można powiedzieć żuciłam się na głęboką wode. A co do bohaterów to miałam dzisiaj dodać posta z nimi, bo nie wiem jak zrobić zakładke XD
      Ogółem dzięki :)

      Usuń
  7. Blog zapowiada się naprawdę dobrze, nie mogę doczekać się kolejnego rozdziału. :)
    Dużo osób wypowiedziało się na temat fabuły, więc już nic nie będę dodawać. Powiem tyle, że Twój blog mi się podoba i możesz być pewna, że będę Go czytała. :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeju super, kocham takie opowiadania <3 Na 100% będę czytać twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń